کارخانه اسکلت فلزی نصب نیرو در اراک افتتاح شد

به گزارش واحد ارتباطات و بازار شرکت نصب نیرو، کارخانه اسکلت فلزی نصب نیرو در تاریخ ۹۴/۷/۱ با حضور جناب آقای دکتر علی آبادی مدیریت محترم عامل گروه مپنا، جناب آقای مهندس نیازی مدیریت محترم عامل شرکت نصب نیرو، مدیران ارشد شرکت نصب نیرو و جمعی از مدیران و مسئولین محترم استان مرکزی در اراک افتتاح شد.

در این مراسم جناب آقای مهندس نیازی ضمن پاسداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز عرفه و عید قربان گفت: شرکت نصب نیرو زیر مجموعه شرکت مپناست و دارای سابقه ایی ۲۴ ساله در زمینه تولیدات نیروگاهی و صنایع ریلی است.

وی ادامه داد: شرکت نصب نیرو در کنار شرکت مپنا در بسیاری از پروژه های کشور نظیر ساخت نیروگاه ها، پالایشگاها و تاسیسات آب شیرین کن فعالیت میکند.

وی افزود: علاوه بر موارد ذکر شده شرکت نصب نیرو اراک در زمینه  تولید قطعات توربین های بادی نیز فعال است.

مهندس نیازی با اشاره به پتاسیل اراک و ظرفیت صنعت در این شهر ادامه داد: شهر اراک به عنوان یکی از مهمترین قطبهای صنعت ایران، میزبان بسیاری از صنایع مادر کشور است و بدین واسطه دارای امکانات و پتانسیل بی نظیری در زمینه صنعت است.

وی در خصوص تاسیس و عملیات اجرایی شرکت نصب نیرو اراک، گفت: عملیات اجرایی این کارخانه  در سال ۱۳۹۲ در زمینی به مساحت ۱۵۰۰۰ متر مربع و سالنی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع آغاز شد و در سال ۹۳ با تجهیز خط تولید، ابزارآلات و امکانات انسانی به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته، بنا داریم تا سال آینده خطوط دیگری را نیز به بهره برداری برسانیم.

مدیر عامل شرکت نصب نیرو با اشاره به حجم تولیدات این شرکت گفت: در حال حاضر ۸۰۰۰ تن در سال تولید داریم و امیدوار هستیم تولیدات خود را تا ۲۰۰۰۰ تن نیز افزایش دهیم.

وی ادامه داد: هم اکنون در خطوط تولید شرکت ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از این هم  به صورت غیر مستقیم اشتغال دارند و با تجهیز خطوط در دست احداث به اشتغالزایی مستقیم ۱۵۰ نفر منجر خواهد شد.

مهندس نیازی مدیر عامل شرکت نصب نیروی با اشاره به حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این پروژه نیز افزود: سرمایه گذاری اولیه برای احداث این شرکت مبلغی بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان بود که برای احداث سالن و افتتاح خطوط تولید در نظر گرفته شده بود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر توسعه شرکت نصب نیرو، پیش بینی می شود برای احداث خطوط جدید تولید سرمایه ایی در حدود ۶ میلیارد تومان به سرمایه اولیه افزوده خواهد شد.

مهندس نیازی ادامه داد: سعی و هم شرکت نصب نیرو بر آن است که با استفاده از تجربه بومی اراک در زمینه صنعت و خدمات پروژه های خود را با سرعت و راندمان بالا انجام دهیم.

مهندس نیازی مدیرعامل شرکت نصب نیرو اضافه کرد: باعث افتخار است که شرکت نصب نیرو در استان مرکزی است و می تواند از امکانات و نیری های متخصص این استان استفاده نماید.

وی ادامه داد: در پایان لازم میدانم که از تلاش های صورت گرفته برای تاسیس شرکت نصب نیرو توسط استانداری مرکزی، خانه صنعت و معدن، شرکت شهرکهای صنعتی و تمامی ارگانهایی که به نحوی در تاسیس این شرکت همکاری داشته اند، تشکر و قدردانی میکنم.

در ادامه این جلسه، جناب آقای دکتر علی آباد مدیر عامل مپنا نیز با تاکید بر سخنان مهندس نیازی گفت: شرکت مپنا نماد نوآوری و خودباوری ایران اسلامی است.

وی ادامه داد: ما ثابت کردیم که به عنوان یک کشور شیعه پیشرفته دارای توسعه و تکنولوژی هستیم و توانستیم اثبات کنیم که تکنولوژی و پیشرفت تنها متعلق به اروپا و آمریکا نیست، بلکه متعلق به تلاش و کوشش است.

دکتر علی آبادی افزود: شرکت مپنا، محصول خون شهداست و دست رنج بیش از ۳۵ سال مجاهدت مدیران جمهوری اسلامی است و یکی از شرکتهای تاثیر گذار و قدرتمند خاورمیانه است.

وی ادامه داد: امروز ما صادرکننده محصولات به اروپا هستیم و می توانم با افتخار اعلام کنم که به شرکتهای بسیار بزرگ دنیا قطعات اصلی و سنگین نیروگاهی نظیر پره توربین فروخته ایم.

وی افزود: علاوه بر شرکت در مناقصه های داخلی، در مناقصه های بین المللی نیز شرکت میکنیم و تا کنون توانسته ایم نیروگاههایی با توان ۲۵ تا ۵۰ مگاواتی در خارج و داخل کشور بسازیم.

وی با اشاره به فعالیت مپنا در زمینه صنایع ریلی نیز افزود: شرکت مپنا به عنوان بزرگترین شرکت کشور و یکی از ۵ برند مهم تولیدی جهان، علاوه بر ساخت تجهیزات نیروگاهی، پالایشگاهی و …. در زمینه صنایع ریلی و تجهیزات پزشکی نیز فعالیت دارد.

دکتر علی آبادی ضمن تشکر از مقامات استان مرکزی جهت همکاری برای افتتاح یکی از شرکتهای زیر مجموعه مپنا در اراک گفت: در گذشته شرکت مپنا فقط در دو استان البرز و اصفهان دارای واحدهای صنعتی بود ولی با تدابیر جدید، توانستیم واحدهای صنعتی جدیدی را در زمینه های مختلف در اراک به بهره برداری برسانیم.

وی افزود: باید از مقامات و تشکلهای صنعتی استان مرکزی برای همکاری در زمینه بهره برداری از این شرکت نیز تشکر کنم.

در پایان دکتر علی آبادی ضمن ابراز امیدواری در خصوص رفع تحریم های نا عادلانه ضد ایران گفت: مپنا با هدف ماندگاری فعالیت می کند و استان مرکزی یکی از بزرگترین قطب های صنعتی ایران و خاورمیانه است و امیدواریم پس از دوران پساتحریم فعالیت های صنعتی استان مرکزی و شرکت مپنا را افزایش و گسترش دهیم.